توسط بحرانی
| جمعه بیست و ششم شهریور ۱۳۸۹ | 11:58
سلام دیّر: محمدانگشبه حافظ کل قرآن از شهرستان دیّر است. ایشان هم اکنون فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک است وی می گوید: از مردم می خواهم که قرآن را سرلوحه کارهای خود قراردهند واز مطالب آن درس زندگی یادبگیرند.وی در گفت وگویی کوتاهی با سلام دیّر افزود: قرآن سراسرنور وبرکت است وموفقیت من در دانشگاه به واسطه خواندن قرآن بود. وی بیان داشت: چون شنیده بودم هرکسی ۱۴ صلوات بفرستد وسوره یس را بخواند وباز ۱۴ صلوات بفرستد وثواب آن را هدیه کند به روح بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) تاثیرآن در زندگی اش مشاهده می کند ومن این کاررا انجام دادم وتاثیرش را نیز مشاهده کردم.انگشبه در خصوص مقامات قرآنی خود گفت: رتبه های زیادی در استان به دست آوردم اما بهترین مقام من رتبه اول مسابقات دانشجویی مرحله کشوری در حفظ ۲۰جزء در سال ۸۸ بود وتازگی هم در بیست وچهارمین دوره مسابقات ملی مقام دوم را در حفظ ۲۰ جزء در مشهدمقدس کسب کردم وانشاالله این مقام های دنیوی پیش زمینه ای برای کسب مقام های والای اخروی باشد زیرا چه بسا کسانی در این دنیا اول هستند اما در آن دنیا رتبه پایینی دارند. وی در خصوص مشوق های ایشان در علاقه به قرآن چه کسانی بودند، افزود: قبل از دانشگاه از آموزش های دوست عزیزم آقای احمدابراهیمی بسیاربهره بردم ودر آخر از تمام همشهریان عزیزم از جمله آقای عباس شجاعی که یکی بهترین مشوق های من بودند تشکرفراوان دارم پس از قبولی در دانشگاه با بچه های کانون قرآن وعترت از جمله آقای رضا حسین زاده وآقای محمد مهدی یقطین آشناشدم که این بزرگواران از لحاظ فنی یعنی تجوید، صوت،لحن بسیار مرایاری کردند ودر ادامه با آقای دکتر حاج رضا دیانت حافظ کل قرآن کریم ومعاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آشناشدم که به جرات می توانم بگویم که ۸۰الی۹۰درصد موفقیت های حفظ قرآن را مدیون این بزرگوار می دانم وجادارد ازاین عزیز وهمچنین از کسانی که در این راه مراهمراهی کردند،تشکرکنم. انگشبه گفت: توصیه ام به کسانی که در مسیر حفظ قرآن قدم برداشته اند این است که اول هدفشان حفظ کل قرآن کریم باشد وبعدبهتر است یک بازه ی زمانی هم برای حفظ در نظربگیرند وهرروز وقت معینی به حفظ قرآن اختصاص بدهند. وی تصریح کرد: البته مهم تر این است که قرآن را با تسلط کامل حفظ شود وانشاالله به معنی ومفهوم آن نیز دقت شود ودر کنار این کار به شان نزول آیات هم توجه شود وبهتر این است که در این میان معرفت ومحبت نسبت به اهل بیت(ع) فراموش نشود. وی در باره موفقیت خود در حفظ قرآن افزود: از دوم آبان سال ۸۵ سال دوم دانشگاه شروع به حفظ قرآن کردم وتقریبا روزی یک صفحه حفظ می کردم که البته نوسان هم داشت یعنی بعضی روزها تا چهارصفحه وبیشتر نیز حفظ می کردم وحدودا دوسال وپنج ماه طول کشید تا اینکه در حرم مطهر امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی لحظه تحویل سال ۸۸ حافظ کل قرآن شدم.
< سلام دیّر این موفقیت بزرگ معنوی را به برادر بزرگوار انگشبه صمیمانه تبریک می گوید واز ایشان التماس دعا دارد> زیرا کسی که به تلاوت قرآن انس گیرد جدایی دوستان اورا به وحشت نمی اندازد.